Tuesday, May 5, 2009

CAM BOYAMA


Bugün sizlere bizim!! cam boyamayı nasıl yaptığımızı anlatmak istiyorum... Bizim diyorum çünkü biliyorsunuz aslında "Cam Boyama" ayrıca bir sanat dalı...Ama biz atölyede öğrendiğimiz teknikleri sert zeminlerin tümünde uygulayabildiğimiz için, aynı şekilde boyamayı camda da, kumaşta da, duvarda da uygulayabiliyoruz...Peki camları nasıl mı boyuyoruz?...

Burada obje olarak kullandıklarımız her yerden satın alabildiğimiz boş camlar... Bu ara herkes kavanozlara sarmış vaziyette. Paşabahçe'nin kavanozları... Metro'da daha ucuz satılıyor. Üçlü set 13 TL...

Kavanozları çok iyi yıkadıktan sonra seçtiğiniz resime uygun bir renk "Enamel" boya ile boyayın. Ben Plaid marka kullanıyorum...Boyarken sünger stencil fırça kullanın. Ne kadar çok boyamanız gerektiğine, objeyi ışığa tutarak karar verin, öyle güzel kapanmış olmalı ki ışığa tuttuğunuzda hiç ışığı yansıtmamalı... Bu arada katlar arasında boyanın çok iyi kurumuş olmasına dikkat edin, yoksa stencil fırçası ile boyayı her sürdüğünüzde alttaki boya kalkar...

Boyama işleminden sonra eğer cam üzerine herhangi başka bir işlem yapacaksak, şimdi o tekniği uygulama sırası.... Burada Şebnem arkadaşım cam kavanozlarına Stencil şablon yardımı ile puantiye yapmak istedi...

Kavanozların hepsine puantiye stencil uygulandı...

Biliyorsunuz, biz atölyede artık neredeyse herşeyi 3 boyutlu çalışır olduk. Aynı şeyi camlara da uygulayabilirsiniz. Bu çalışma için önce Fimo hamurumuzu(işlem bittikten sonra ev tipi turbolu fırında 100 derecede 40 dakika objeyi pişirmeniz gerekir.) ya da Efaplast/light hamurumuzu(pişirmenize gerek yoktur, yaklaşık 3 saat içinde kendi kendine sertleşir.)düzgün bir şekilde merdane yardımı ile yaklaşık2-3mm kalınlığında açıyoruz.

Kestiğimiz resimlere dekopaj tutkalını iyice sürüyoruz ve...

açtığımız hamura yapıştırıyoruz.


Bir kretuar ya da ince maket bıçağı yardımı ile yapıştırdığımız resmin tam kenarından hamurla birlikte kesiyoruz...


Şu şekilde objeye yapıştıracağımız hamurlu resim parçalarımızın tümünü hazırlıyoruz...

Aynı dekopaj tutkalı ile bu sefer hamurlu resim parçalarını tasarladığımız şekilde cam objemizin üzerine yapıştırıyoruz.Hamur biraz kuruduktan sonra eğer pişirmemiz gerekiyorsa pişirme işlemini yapıyoruz... Daha sonra resim olan her kısıma her katı çok iyi kurumak koşulu ile 2 kat dekopaj tutkalı sürüyoruz....Camların üzerine yapıştırdıklarımız dolayıs ile camlara sprey vernik atmayı yeğliyorum. Böylece fırçanın giremediği her yeri verniklemiş oluyoruz...Eğer istenirse vernik aşamasından sonra "sır vernik" ya da "cam vernik" diye adlandırılan son derece koruyuculu başka bir vernik ile vernikleyip işlemi bitiriyoruz...Cam objelerinizi kullanmak istediğiniz taktirde yıkanabilir olmaları gerekir...Sır vernik mükemmel bir koruyucudur...Ama eğer sır vernik sürmeyecekseniz, sprey bir vernik yardımı ile objenizi çok iyi korumanız gerekmektedir.En az 6-7 defa spreylemelisiniz...

Cam Kavanoz örnekleri...









Peki size daha ne anlatayım? İsterseniz biraz öğrenciler arasında gezinelim...









Kendi resimlerimi de koymazsam olmaz...







Bu arada kullandığımız hamurun bazı renkleri Türkiye genelinde tükendi, beyaz gibi...Neden dersiniz acaba? Ankara'da hamur canavarı bir atölye ver galiba? İstediğimiz renge çevirmek için hamurlara renk katmaya başladık ama bu arada ellerimizin hallerini görüyor musunuz? Yasemin'le pek bir eğlendik...





Haydi biraz daha objelere bakalım...






Biraz daha...


























Ben hiç kedisiz ve çiçeksiz blogumu bitirir miyim?...
Atölyenin olduğu sitede çok sevimli bir kedi var, sahipli mi, sahipsiz mi, hiç bilmiyoruz...Bu güzel kedi doğurdu ve kendi gibi çok sevimli yavruları oldu...Yavrulardan birini anneyle yakalayabildim...

Veeee atölyemizin sardunya çiçekleri...Bye bye...

31 comments:

  1. ececim harikasın öptüm aygün

    ReplyDelete
  2. Hi Ece! So much fun! I was looking at this post for a long long time!!! Thank you for showing us again the steps! I must, must try this! I have pretty wall border with flowers/water cans! My next day off I will try it. Your ladies are so talented. I was laughing when I saw the small lady standing on the chair! Very cute!! Love all your posts!!!! Have a fun week - Sincerely, Jeannette

    ReplyDelete
  3. Ola Ece!
    Essa argila eu nunca ouvi falar é novidade aqui!!
    Nós temos uma massa tipo gel que a imagem fica em 3D.
    Seu arte é divino!!
    Hugs.

    Ece Hello!
    The clay I never heard about is new here!
    We have a body gel that the picture is in 3D.
    His art is divine!
    Hugs.

    ReplyDelete
  4. Hi ece.. nice job.. anybody can help me to tranlate in English..

    ReplyDelete
  5. Ece Hanım ben size daha ne diyeyim ? artık beğenimi anlatacak kelime bulamıyorum. Hepsi harika hepsi mükemmel çalışmalar. Hemen cam çalışmalarını ben de deneyeceğim :)

    Çok öpüyorum hepinizin ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  6. Ece,seu espaço é lidissimo,beaultiful.Amei tudo o que vi.Parabéns.My names is Ana Amélia.

    ReplyDelete
  7. yok ben ağlıyorum artık:(
    bu kadar objeyi nereye sığdırıyorsunuz eve alsanız hepiniz evleriniz doldu taştı:) , e satış sitesi açılmadı, bizler burda objelere ağzımızın suyu aka aka seyrediyoruz
    evet ağlıyorum başkada birşey demiyorum:(
    sevgiler
    yıldız

    ReplyDelete
  8. Ece Hanım Merhaba,
    Yine hayran kaldım yaptıklarınıza. Hergün hayıflanıyorum neden İstanbulda değilsiniz diye:-) Size birşey sormak istiyorum: hergün açık mı kursunuz? yani çat kapı gelsek sizi orada bulabilir miyiz? Bir çılgınlık yapsam 2 günlüğüne gelsem diyorum:-)Öyle bir durumda kursa yakın bir otel tavsiye edebilir miziniz? Aslında blogdan anladığım kadarıyla İstanbuldan çok ilgi var. Arkadaşlar, birkaç kişi birleşip gitmeye ne dersiniz? Ece Hanım gelemiyor İstanbula, o zaman biz gitsek nasıl olur? :-)

    ReplyDelete
  9. ece hanım arkadaşlara katılıyorum.artık nolur ist a gelin,yoksa biz oraya gelicez,şu anki duygularımı anlatamam zeynep bayram

    ReplyDelete
  10. Aglamak istiyorum...
    Cok guzel yaptiklarinizz.. Hepsi ayri ayri guzel.. hayir yani sadece objeler guzel olsa.. Arkadasliklar , ortam, sizin yureginiz guzel.. o yuzden hersey guzel oluyor..
    Hepsini kiskaniyorum herseyi kiskaniyorum..
    Ben oyle cikip gelemiyorum da.. Cok uzagim yaaa.. Ben burda olmak istemiyorumm.. :,( Bende gelmek istiyorummmmm ..

    Kitchen Witch

    ReplyDelete
  11. Merhabalar Ece hanim, tesadüfen buldum blogunuz ve hayran kaldim. Ellerinize ve emeklerinize saglik, sizin ve kursa katilanlarin. Benimde ufak tefek cam, toprak kablara ve tepsiye calismam oldu. Severek böyle seyleri yaptim ama kurs olarak kisa bir süre verdim, malesef bayanlarin ilgisi yok denilecek kadar azdi almanyada. Sevgilerimle, ....

    ReplyDelete
  12. Merhaba Ece Hanım
    Cumartesi kursunuza katılamadığım için çok çok üzgünüm, Giresun'a dönmek zorunda kaldım. Neyse ki Ankara'ya yolculuklarım devam edecek:) Herşey harika, tanıdığım herkesle bu muhteşem çalışmalarınızdan bahsediyorum. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler Esra..

    ReplyDelete
  13. Sayın Ece Hanım,ben de gizli hayranlarınızdanım.Tariflerinizi takip ederek birşeyler denemeye başladım.Havada kuruyan hamurlardan getirttim fakat hamur kururken resmi hafifçe büzüyor.Sizinkiler dümdüz görünüyor.Bunu nasıl sağladığınızı öğrenmek isterim.Yaptıklarım göreceğiniz kaliteye ulaşınca sizi bloguma davet edeceğim.Sevgiler.

    ReplyDelete
  14. merhaba
    ece hanım ,bende sizin sitenizi tesadüfen bulup hergün bakanlardanım tabi kavonoz çalışmasını evde yapıyım dedim olmadı iz kaldı fırça izleri 4 kat boyadım geçmiyo izler sanırım bu işleri öğrenmek bu kadarda kolay değil .Keşke istanbulda bir yer açsanız bizde sizin öğrenciniz olsak.

    ReplyDelete
  15. Absolutely with you it agree. I think, what is it good idea.

    ReplyDelete
  16. Lovely, absolutely lovely works of paining. Loved them all.
    Have a lovely day.
    Smadar

    ReplyDelete
  17. ece hanım ben bir şeye takıldım, yarın malzemelerimi alıp bir kavanoz boyamak istiyorum, söylemiştim ben kanalb arşivden takip ediyorum orda 2009 ekim ayında kavanoz boyamışsınız, ve boyarken ilk önce enamel boya ile boyuyoruz diyorsunuz bu postunuzdada aynı şekilde söyüyorsunuz, ama 12 ekim tarihli yayında enamel boya kansorejendir sağlıksızdır ben ineymıs boya kullanıyorum diyorsunuz. işte burda,
    http://www.kanalb.com.tr/arsivliste.php?Program=34&L=KanalBProgramlar%2Fbizbize%2B12102009bizbize

    ece hanım lütfen bana acil cevap, ben hangi boyayı kullanmalıyım birde fırınlamadan 21 gün kendi kendine kurumasını beklesem olurmu? ve 21 gün bekledikten sonra mı sır vernik kullanmalıyım

    ReplyDelete
  18. Cam boyama işlemini çok iyi anladım ve uygulamaya çalışacağım,umarım bana iyi bir terapi olur,sağol Ece'ciğim,sevgiler...

    ReplyDelete
  19. não sei falar a sua lingua, mas sei dizer o quanto os seus trabalhos são lindos e inspiradores.
    quem me dera morar perto de si.
    Parabéns
    Beijinhos
    Flor de Avilhó

    ReplyDelete
  20. süpersiniz ece hanım ben şaşkın ankaradan taşındıktan sonra sizi keşfetmiş bulunmaktan büyük üzüntü duysamda bu harika postlarınız için çok çok teşekkür ederimm

    ReplyDelete
  21. merhaba blogunuza bayıldım sizi lolipu isimli blogdan buldum o blogu gördükten sonra bunları nasıl yapabileceğimi arastırıken sizi kesfettim ve çok mutlu oldum ne kadar ayrıntılı yazmıssınız sağolun çok işime yarayacak:))bu işlem için klasik fimo hamuru mu kullanıyoruz özel bi çeşidi mi var?birde bu güzel dekupaj kağıtlarını netten nasıl buluruz?lütfen cvp verin bekliyorum sevgiyle kalın..

    ReplyDelete
  22. merhaba yaptığınız tum çalışmalara bayıldım.herkesın ellerıne sağlıkk.begendıklerımı nasıl alabılırim acaba?bırde ıstanbulda sergi düzenleyecek mısınız?

    ReplyDelete
  23. bu fırınlama işlemını dekopajları yapıştırdıktan sonramı yapıyoruz kagıda bır zarar gelmıyormu fırında ? bırde kagıdı yapıştırdıktan sonra tekrar uzerıne dekopaj tutkalı suruyoruz ya bunu fırından oncemı yoksa sonra mı yapıyoruz?

    ReplyDelete
  24. Merhabalar sayfanıza bir geldim aman allahım neler yapmışsınız öncelikle maşallah diyorum inanın hepsi harika yaa :) inş. bende böyle tatlı ciciler yapabilirim :) insanın içi açılıyo bunları gördükçe puantiye yapmanın kolay yolunuda sizden öğrendm şimdi umarım yapabilirim :) sevgiler :)

    ReplyDelete
  25. merhaba!!! öncelikle çalışmalarınıza bakınca içim açılıyor ve tuhaf bi kıpırdanma hissediyorum içimde anacak...işte ancak'ı var..zira hamur kabartma malzemesini nerden bulacağız ece hanım kıtlıklar yöresi marmariste yaşıyorum ben ve böyle işlere resmen açız !!!

    ReplyDelete
  26. merhabalar
    Çalışmalarınız çok güzel,tebrik ederim.Ben de cam boyamaya başladım ama malesef herhangi bir kursa gitme imkanım olmadı.İnternetten araştırarak bu işe başladım ki kullanacağım boyayı bile bilmiyordum siz tahmin edin :)Öğrencilik yıllarımdan bildiğim boyama tekniklerini kullanıyorum açıkçası,Bloğumu ziyaret edip bana fikir verebilirseniz çok memnun olurum.Şimdiden teşekkürler,İyi çalışmalar.

    ReplyDelete
  27. merhaba cam boyamada ahşap boyamada kullandığımız sprey verniği kullanabilirmiyiz? bu vernikle 6-7 kez verniklediğimiz zaman kavanozları yıkadığımızda bir sorun olurmu?

    ReplyDelete
  28. sizi zevkel takip ediyorum. cam boyama ve hamur kabartma yaptığım kavanozlarımı sprey vernik ile vernikledim. kuruyunca hamurda kabarmalar oldu. neden olmuş olabilir? özen göstererek çalıştığım halde pürüzsüz olmadılar. cevap verirseniz sevinirim.

    ReplyDelete
  29. Bu sayfada herşey birbirinden güzel... Çok emek var özveri var, hepsi için tek tek ellerinize sağlık. Harikasınız ne denir ki başka... Sevgiler

    ReplyDelete
  30. meraba. kumaşada boya yapılabilceğini söylemişsiniz. onuda tarif etmeniz mümkünmü acaba. teşekkürler

    ReplyDelete

 
09 10