Wednesday, April 22, 2020

23 nisan 2020 Coronalı Günlerde #evdekaltürkiye zamanı Çocuklarla Etkinik

Offff... Blog sayfamı kullanmayalı ne uzun zaman olmuş...
Ama onu unutmuş değilim.. Ara ara işim düştüğünde baştan sona bir göz atıp, anılarımı tazeleiyrum.. Mutlaka onunla bir zaman geçiriyorum..
Bu sene ilk defa 23 nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı çocuklarımız evlerinde kutlayacaklar.. Biz büyükler, onların bu anlamlı gününde bir nebze neşelenmesi, eğlenmesi için ne mümkünse yapmaya çalışacağız..
Ben de,  siz takipçilerimle birlikte her gün saat 17.00 'de yaptığım canlı yayın dekoratif boyama dersimi, 23 nisan'da çocuklara ayırmaya karar verdim.
Kızlarla birlikte muhteşem bir aile fotoğrafı panosu yapacağız.
Erkeklerle birlikte, evde roket gibi uçmalarını sağlayacak bir süper Jet Pack yapacağız.

Gerekli Malzemeler
Erkekler için:
Olmazsa olmaz Listesi:
*2 adet 1-1.5 lt tercihen Fanta şişesi veya o yoksa cola şişesi ya da plastik su şişesi
*Tercihen gümüş metalik boya ya da altın ya da herhangi bir metalik boya
*4 adet kalın sarı temizlik bezi
*Makas
*Tercihen portakal rengi, ya da beyaz, sarı, kırmızı su bazlı boyalar
*1 bardak fırça yıkama suyu
*Aliminyum folyo,
*Bir adet yemek tabağı,
*Lastik eldiven,
*Önlük
*Kurutma makinesi
*Sıcak silikon tabancası( büyükler kullanacak)
*Tercihen eski sırt çantası sapı ya da kesilebilir kemer, bornoz ya da sabahlık kemeri, 60'ar santim 2 adet
*20x30 santim ebadında,  kalın koli kartonundan kesilmiş parça
*Aşağıda resmi verilmiş olan alev şemasından 1 adet A4ü kaplayacak şekilde ve bir adet A5'i kaplayacak şekilde( fotokopiciden baskı alınmış olmalı)

Olursa süper olur Listesi:
*Glitter ya da toz pırıltı
*Su bazlı vernik
*Tel ofis zımbası
*2-3 cm genişliğinde boyama fırçaları



Kızlar İçin:
Olmazsa olmaz Listesi
*30x35 santim ebadında kalın koli kartonundan kesilmiş  parça
*1 adet gazete
*Tercihen dekupaj tutkalı ya da şeffaflaşan beyaz tutkal
*Açık yeşil, pembe, mavi, mor, sarı, eflatun, beyaz su bazlı boyalar
*3-4 adet 1-3 santim genişliğinde boyama fırçaları
*Uhu ya da prit
*1 avuç pamuk ya da makyaj temizleyici pad ya da penye 10x10 santim ebadında penye kumaş
*Sayfaları renkli eski bir dergi
*Bir adet aile fotoğrafı 10x15santimden büyük olmamalı
*Kurutma makinesi
*1 yarım çay ardağı sek çay demi içine karıştırılmış 1 tatlı kaşığı nescafe ya da granül kahve
*1 bardak fırça yıkama suyu
*Aliminyum folyo,
*Bir adet yemek tabağı,
*Lastik eldiven,
*Önlük
*Makas
*Streç Film
*1 adet beyaz karton
*Aşağıda resmi verilen kanatların renkli A4ü kaplayacak şekilde bir adet  ( fotokopiciden renkli baskı alınmış olmalı)

Olursa süper olur Listesi:
*Balonlu pıt pıt naylon 30x30 ebadı yeterlidir.
*Ucu spreyli püskürtme şişesi (eski camsil şişeleri gibi) çok iyi temizlenmiş ve su doldurulmuş
*Düğme, kurdele, eski saç tokası süsleri
*35 santim uzunluğunda en fazla 6 santim genişlğinde eski dantel parçası
zigzag kesen makas
*Dantel, damask, birbirini takip eden desenli stenciller

Haydi bakalım... Minik becerikli eller.. Sizleri yarın 17.00 de insta canlı yayınıma bekliyorum...


No comments:

Post a Comment